Heart 2 Art

Η ΦΥΣΙΚΗ ΖΑΧΑΡΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΖΑΧΑΡΗ

Οι ειδικοί μας λένε γιατί η χρήση αγαύης, ζάχαρης καρύδας, ακατέργαστου μελιού, σιροπιού σφενδάμου ή οποιουδήποτε άλλου γλυκαντικού με φωτοστέφανο υγείας, δεν πρόκειται να σας κάνει υγιέστερους

Καλώς ήρθατε στο Wellness Lies, τη λίστα των πιο διαδεδομένων σφαλμάτων που κάνουμε ,στην προσπάθεια να αισθανθούμε και να φαινόμαστε καλύτερα. Ζητήσαμε από τους ειδικούς και συμβουλευτήκαμε τους καλύτερους επιστήμονες , για όλα τα ερωτήματα που έχετε, σχετικά με κάθε μία από αυτές τις μανίες ευεξίας. Διαβάστε ολόκληρη τη λίστα, και μοιραστείτε την με τους φίλους και μέλη της οικογένειάς σας, που θεωρείτε ότι είναι παραπληροφορημένοι.

 

Παραμονεύουν στα σχόλια κάθε συνταγής που έχει δημοσιευτεί ποτέ: Οι ταπεινοί υποστηρικτές της Εναλλακτικής Ζάχαρης.

 

Η Μαρία Κ. θέλει να ξέρετε, ότι έκανε αυτά τα μπισκότα σοκολάτας με σιρόπι αγαύης αντί για απλή ζάχαρη – και ο σύζυγός της ούτε που το πρόσεξε! Οι συνάδελφοι στο γραφείο του Παναγιώτη, σκέφτηκαν ότι το μπάρμπεκιου ήταν ακόμη καλύτερο όταν έβαλε μέλι Manuka αντί γι’αυτό το κρυσταλλιζέ πράγμα! Και η Όλγα θέλει απλώς να σας ρωτήσει, αν μπορείτε να φτιάξετε αυτό το βίγκαν κέικ μπανάνας με λάδι καρύδας ή ζάχαρη καρύδας ή ζαχαροκάλαμο – οτιδήποτε λιγότερο ραφιναρισμένο από λευκή ή καστανή ζάχαρη.

 

Η ζάχαρη έχει αναδειχθεί ως ο σύγχρονος αποδιοπομπαίος τράγος, στη συνεχιζόμενη αναζήτηση μας για μια “χρυσή” διατροφή. Σε μια σειρά κινημάτων με σλόγκαν “καθαρό και φυσικό φαγητό” , που διαδόθηκαν από τις διασημότητες , τις πανταχού lifestyle περσόνες και bloggers στο FB, Instagram κτλ, ακόμα και από τα ειδησεογραφικά πρακτορεία. (Πολλές διαφορετικές θρεπτικές ουσίες έχουν μπεί στο στόχαστρο στο παρελθόν -όχι πολύ καιρό πριν, αφαιρούσαμε το λίπος από τα πάντα.)

 

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να πειραματιζόμαστε στην κουζίνα σίγουρα. Και οι περισσότερες από αυτές τις φυσικές εναλλακτικές λύσεις είναι αρκετά μη ανιχνεύσιμες σε ένα μπισκότο, ναι. Αλλά είναι τα μη ραφιναρισμένα σάκχαρα, που πλασάρονται για τα οφέλη τους στην υγεία – το ακατέργαστο μέλι, το σιρόπι σφενδάμου, το σιρόπι καφέ ρυζιού, η ζάχαρη, η ζάχαρη καρύδας, η αγαύη, ακόμη και η μελάσα – πραγματικά καλύτερα για εσένα, από την γνώριμη παλιά κρυσταλλική ζάχαρη ;

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: Είναι τα φυσικά σάκχαρα υγιέστερα από τα ραφιναρισμένα;

 

Για να το πούμε σύντομα και γλυκά : Η απάντηση, ανεξάρτητα από το με ποιόν εμπειρογνώμονα για τη διατροφή μιλάτε, είναι ένα ηχηρό “όχι”.


“Η ζάχαρη … είναι ζάχαρη”, λέει ο Zhaoping Li, διευθυντής του Κέντρου Ανθρώπινης Διατροφής UCLA. “Δεν έχει σημασία αν είναι κρυσταλλική, ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο ή ζάχαρη από άλλα φυτά “.

 

“Μιλώντας για θερμίδες, είναι όλα το ίδιο. Διατροφικά, πάλι είναι όλα τα ίδια “, προσθέτει ο Audra Wilson, ένας βαριατρικός διαιτολόγος στο Χειρουργικό Κέντρο Απώλειας Βάρους στο Νοσοκομείο Delnor. “Υπάρχουν μικρές διαφορές, αλλά νομίζω ότι το να βαφτίζεις κάθε γλυκαντική ουσία ως« υγιεινή »εναλλακτική, είναι αρκετά παραπλανητικό .”

“Κάθε ζάχαρη που προστίθεται, δεν παύει να είναι ζάχαρη”, λέει ο ιατρικός θεραπευτής διατροφής Lauren Harris-Pincus που εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϋ. “Όταν η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας, συστήνει όχι περισσότερο από έξι κουταλάκια του γλυκού ζάχαρης την ημέρα – εννέα την ημέρα για τους άντρες – αυτό σημαίνει” δεν με νοιάζει από πού προέρχεται “.

Ο Harris-Pincus σημειώνει ότι όταν μιλάμε για την ποσότητα ζάχαρης που πρέπει να προσθέτουμε σε οτιδήποτε καθημερινά, μιλάμε για κουταλιές του γλυκού. (Και αν χρησιμοποιείτε τη φυσική ζάχαρη σαν τακτική απώλειας βάρους, αυτό δεν είναι σωστό …).

Η ετικέτα “φυσική ζάχαρη” μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές, πιστεύοντας ότι μπορούν να έχουν απεριόριστη ποσότητα από αυτά τα γλυκαντικά, λέει ο Λι, και σαν αποτέλεσμα, πραγματικά να καταναλώσουν έναν τόνο μελιού μαζί με την βρώμη, και να απογειώσουν τη λήψη σακχάρων.

Ναί αλλά τι γίνεται με όλη την επεξεργασία που περνάει η λευκή ζάχαρη; Δεν είναι πολύ κακή για την υγεία ;

 

Τα “φυσικά” σάκχαρα πιθανώς να χάσουν ένα μικρό κομμάτι των θρεπτικών τους στοιχείων στη διαδικασία ραφιναρίσματος, λέει η σύμβουλος της ιατρικής διατροφής Susan Raatz, πρώην ερευνήτρια διατροφής του USDA. Αυτό θα άξιζε να το συζητήσουμε – αν, λέει, η μη επεξεργασμένη ζάχαρη είχε ακόμη και τη παραμικρή ποσότητα περισσότερων θρεπτικών ουσιών από την ραφιναρισμένη-κάτι το οποίο δεν έχει.

«Δεν μιλάμε για ένα πράσινο φασόλι εδώ», λέει ο Raatz. Επισημαίνει μια μελέτη της στο USDA, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Nutrition, όπου οι συμμετέχοντες έλαβαν είτε λευκή ζάχαρη, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη, ή ακατέργαστο μέλι – περίπου 20-oz. την ημέρα. “Δεν υπήρχε καμία απολύτως διαφορά”, λέει. “Το συμπέρασμα είναι: Δεν είναι περισσότερο καλό για σας.”

Τουλάχιστον το μέλι είναι φυσικό και περιέχει αντιοξειδωτικά, σωστά; Και η αγαύη επίσης;

 

Μερικές μελέτες έχουν δείξει, ότι το ακατέργαστο μέλι μπορεί να έχει αντιοξειδωτικά οφέλη λέει ο Wilson, αλλά δεν έχει γίνει αρκετή έρευνα για να επιβεβαιωθεί αυτό. “Μπορεί να έχει μερικά”, λέει ο Raatz. “Και πάλι, σε σύγκριση με μισό φλιτζάνι τεύτλων; Πιθανώς όχι τόσα πολλά. “


Το ίδιο με την αποδεκτή σοφία ότι το τοπικό, ακατέργαστο μέλι μπορεί να βοηθήσει με τις αλλεργίες – τίποτα από αυτά δεν έχει βρεθεί σε αρκετές έρευνες, ώστε να θεωρηθεί δεδομένο, αλλά η θεωρία προέρχεται από την ανοσολογία (το να τρώτε λίγο από κάτι, στο οποίο είστε αλλεργικός θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε την ανοσία προς αυτό). Το συμπέρασμα : Οποιαδήποτε οφέλη για την υγεία είναι πιθανότατα ελάχιστα, στην καλύτερη περίπτωση.


Όσο για την αγαύη; “Δεν έχει τίποτα ιδιαίτερο σε αυτό,” λέει ο Harris-Pincus. Στην πραγματικότητα, είναι εξαιρετικά υψηλή σε φρουκτόζη, η οποία μπορεί να είναι «εχθρική στο ήπαρ». Αλλά και πάλι, στην ποσότητα που πρέπει να καταναλώνετε, δεν πρόκειται να είναι εξαιρετικά επιζήμια για την υγεία σας.

Εντάξει, αλλά δεν πρέπει να χρησιμοποιήσω ζάχαρη καρύδας και αγαύη, αν θέλω ένα γλυκαντικό που δεν θα αυξήσει το σάκχαρο στο αίμα μου;

 

Η ζάχαρη καρύδας και η αγαύη έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, πράγμα που σημαίνει ότι το σάκχαρο του αίματός σας δεν εκτοξεύεται αφού τα φάτε, όπως συμβαίνει με άλλα σάκχαρα. Αλλά σύμφωνα με τον Wilson, ενώ τα χαμηλότερα τρόφιμα σε GI είναι θεωρητικά ευεργετικά – ειδικά για τους διαβητικούς – καθίσταται δύσκολο να καθοριστεί εάν το GI έχει σημασία τόσο όταν τρώτε ζάχαρη μόνη της, ή όταν την λαμβάνετε από οποιοδήποτε άλλο φαγητό.

Οι πρωτεΐνες και τα λίπη επίσης μετριάζουν το σάκχαρο του αίματος, οπότε δεν είναι σαφές εάν μια χαμηλότερη ζάχαρη σε GI επηρεάζει πραγματικά τίποτα. “Υποθέτω ότι θα μπορούσε να θεωρηθεί πλεονέκτημα για την ζάχαρη καρύδας ή την αγαύη σε σύγκριση με την επιτραπέζια ζάχαρη, μέλι ή σιρόπι – αλλά κανείς δεν πίνει σκέτο νέκταρ αγαύης”, εξηγεί ο Wilson. Δηλαδή, ενώ η ζάχαρη καρύδας και η αγαύη έχουν χαμηλότερη GI, δεν είναι πραγματικά μεγάλο πλεονέκτημα, δεδομένου ότι το σάκχαρό σας στο αίμα θα διαμορφωθεί παρομοίως, από τις επιδράσεις και άλλων πραγμάτων που τρώτε μαζί με το γλυκαντικό.

 

Επιπλέον, “επειδή κάποια τρόφιμα έχουν χαμηλότερο δείκτη γλυκαιμίας, αυτό δεν τα καθιστά υγιέστερα”, λέει. “Πρέπει πραγματικά να κοιτάξετε ολόκληρη την εικόνα. Και ολόκληρη η εικόνα θα πρέπει να περιλαμβάνει τον περιορισμό των γλυκαντικών σακχάρων, ανεξάρτητα αν πρόκειται για ζάχαρη καρύδας, αγαύη, μέλι, σιρόπι ή ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο. Δεν πρέπει να αποτελεί σημαντικό μέρος της διατροφής σας. “

Ναι αλλά, αν τα φυσικά σάκχαρα δεν είναι ανώτερα από τη ραφιναρισμένη ζάχαρη, γιατί υπάρχουν τόσα πολλά είδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ;

 

Ο Wilson λέει ότι υπάρχουν κάποια θετικά σε αυτήν την εμμονή μας με την ζάχαρη. Σημαίνει ότι οι άνθρωποι διαβάζουν τις ετικέτες των τροφίμων, και προσπαθούν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές, και με τη σειρά τους οι κατασκευαστές λαμβάνουν υπ’όψη τους αυτές τις ανησυχίες.

Αλλά όταν πρόκειται για την επιδημία της παχυσαρκίας παγκόσμια, λέει ότι αυτό δεν είναι ένα οποιοδήποτε πρόβλημα: όλα τα τρόφιμα μπορούν να περιληφθούν σε μια υγιεινή διατροφή, και “η προσπάθεια επίλυσης όλων των προβλημάτων υγείας με τη χρήση ζάχαρης καρύδας δεν βοηθάει πάντα”.

«Μισώ να διαψεύδω τις ελπίδες των ανθρώπων », λέει. “Αλλά δεν νομίζω ότι το να υπερτιμούμε κάποια είδη διατροφής είναι το καλύτερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε. Θα πρέπει να θρέφετε τον εαυτό σας σωστά , και να προωθήσετε τις θετικές σχέσεις με τα τρόφιμα, και όχι να βρείτε «σούπερ τροφές» που μας σώζουν από το κακό ».

«Αυτό που λέω συνήθως στους ασθενείς είναι : – αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε ζάχαρη, δεν έχει σημασία ποια μορφή σας αρέσει», προσθέτει ο Λι. “Μπορεί να είναι λευκή ζάχαρη, ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο, μέλι. Απλά πρέπει να προσέχετε. Να μην εφησυχάζεστε -απλώς χρησιμοποιήστε αυτό που χρειάζεται ο οργανισμός σας.

 

πηγή : tonic.vice.com

YOU MIGHT ALSO LIKE

RECENT POSTS

Close Menu