Heart 2 Art

6 πράγματα που οι ενήλικες με Παιδική Συναισθηματική Αμέλεια, χρειάζονται για να είναι ευτυχισμένοι

Το παράδοξο με τους ανθρώπους που μεγαλώνουν με παιδική συναισθηματική αμέλεια (CEN): περνούν όλη τους την ενήλικη ζωή, με ένα πρότυπο για την ευτυχία στο μυαλό τους. Αλλά δυστυχώς, το πρότυπο αυτό τους εμποδίζει να είναι ευτυχείς.

Οι άνθρωποι με ΠΣΑ (CEN) δεν το γνωρίζουν, αλλά αυτά που πιστεύουν ότι θα τους κάνουν ευτυχισμένους, δεν έχουν καμμία σχέση με την πραγματική τους ευτυχία. Στην πραγματικότητα, η αντίληψη τους για την ευτυχία, είναι ως επί το πλείστον να προστατεύουν τον εαυτό τους.

Μεγαλώνοντας με τα συναισθήματά σας υποτιμημένα (συναισθηματική έλλειψη παιδικής μέριμνας), σας κάνει να αισθάνεστε ότι κάτι πάει λάθος με σας, επειδή απλά έχετε φυσιολογικά ανθρώπινα συναισθήματα. Στη συνέχεια, περνώντας μέσα από την ενηλικίωσή σας, όχι μόνο θα προστατεύεστε από τα συναισθήματα και τις ανάγκες σας, αλλά θα τα κρύβετε και από τους άλλους.

Τα 6 πράγματα που οι άνθρωποι με ΠΣΑ (CEN) νομίζουν ότι χρειάζονται για να είναι ευτυχείς.


1. Να έχουν 100% αυτοπεποίθηση: Το παιδί με Συναισθηματική Παραμέληση, προσπαθεί να βρεί στους γονείς του συναισθηματική υποστήριξη και επιβεβαίωση, αλλά πολύ συχνά κανείς δεν κοιτάζει πίσω. Έτσι μαθαίνει ότι το να ζητάει βοήθεια είναι λάθος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το παιδί, ως ενήλικας με ΠΣΑ (CEN), πιστεύει ότι η ευτυχία του εξαρτάται από τον εαυτό του και από κανέναν άλλο, και αισθάνεται πολύ ευάλωτος όταν ζητά ή αποδέχεται βοήθεια. Από οποιονδήποτε.


2. Ποτέ, μα ποτέ, δεν εμφανίζονται συναισθηματικοί ή να έχουν κάτι ανάγκη: Ναι, ο ενήλικας με ΠΣΑ (CEN), κρίνει τα συναισθήματα και τις συναισθηματικές του ανάγκες ως αδυναμία. Έτσι φυσικά υποθέτει, ότι όλοι θα τον κρίνουν με τον ίδιο τρόπο. Έχω δει ανθρώπους με ΠΣΑ (CEN), να προσπαθούν να κρύψουν την επιθυμία τους να βρουν μια/ ένα σύζυγο, να κρύβουν τα θερμά συναισθήματα που αισθάνονται προς ένα φίλο, ή να προσπαθούν σκληρά, για να κρύψουν τα πληγωμένα συναισθήματά τους, από το πρόσωπο που τους πλήγωσε.


3. Να μην κάνουν λάθη: οι άνθρωποι με ΠΣΑ (CEN) είναι εξαιρετικά ανεκτικοί στα λάθη άλλων ανθρώπων, αλλά όταν πρόκειται για τον εαυτό τους, είναι ακριβώς το αντίθετο. Έχω πει σε πολλούς από τους πελάτες μου με ΠΣΑ ( CEN ), ότι αναμένουν να είναι υπεράνθρωποι, και ποτέ να μην κάνουν λάθη.


4. Να μην τους ρωτούν πως αισθάνονται : Ο άνδρας ή η γυναίκα με ΠΣΑ (CEN) ζει με το φόβο του/της συζύγου, που τους ρωτά τι αισθάνονται. Για αυτούς, το ερώτημα αυτό είναι ενοχλητικό, αδύνατο ν’απαντηθεί, και απλά λάθος. “Εφόσον κανείς δεν με ρωτάει, θα είμαι χαρούμενος”, λένε οι ίδιοι.


5. Να μην υπάρξει σύγκρουση: οι άνθρωποι με ΠΣΑ (CEN), τείνουν να αποφεύγουν τις συγκρούσεις. Η σύγκρουση μοιάζει απειλητική, επειδή δεν έχουν τις δεξιότητες που απαιτεί μια σύγκρουση, όπως το να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, και να τα εκφράζουν, έχοντας ταυτόχρονα συνειδητοποίηση των συναισθημάτων του άλλου προσώπου. Δεν είναι λάθος του συναισθηματικά παραμελημένου παιδιού, ότι δεν έμαθε αυτές τις πολύπλοκες δεξιότητες. Οι γονείς του απλά δεν τον δίδαξαν.


6. Το να κρατούν τους περισσότερους ανθρώπους στη ζωή τους σε απόσταση: Βαθιά μέσα του, ο άνθρωπος με ΠΣΑ (CEN), φιλοξενεί φόβο ότι κάτι δεν είναι σωστό μαζί του. Δεν είναι βέβαιος τι είναι, και δεν μπορεί να το εκφράσει με λόγια, αλλά ένα πράγμα ξέρει : ότι δεν θέλει κανέναν άλλο να το δει. Συνεπώς, κρατάει τον εαυτό του εκτός λειτουργίας ή περιφραγμένο, για να εμποδίσει τον καθένα να έρθει πολύ κοντά. “Εφόσον κανείς δεν βλέπει τα ελαττώματά μου, θα είμαι χαρούμενος”, λέει ο ίδιος.

Αυτά που οι άνθρωποι με ΠΣΑ (CEN) χρειάζονται πραγματικά για να είναι αληθινά ευτυχείς.

1. Να ζητήσετε βοήθεια και να την αποδεχτείτε: Για να είστε πραγματικά χαρούμενοι, μπορείτε να μάθετε την ομορφιά της αμοιβαίας σύνδεσης, και την ενδυνάμωση της αποδοχής υποστήριξης, από άλλους που ενδιαφέρονται. Το να ρισκάρετε να ζητήσετε βοήθεια και να την δεχτείτε, ανοίγει τις πόρτες για την επιβεβαίωση, την άνεση και την παρηγοριά, που σας κάνει μόνο ισχυρότερους και όχι πιο αδύναμους, όπως πάντα πιστεύατε.


2. Να αποδεχτείτε τις δικές σας ανάγκες ως έγκυρες και πραγματικές: Οι γονείς σας σας δίδαξαν, ότι δεν έχετε δικαίωμα να έχετε συναισθηματικές ανάγκες. Αλλά όταν προσπαθείτε να τις απορρίψετε ή να τις κρύψετε, αρνείστε και κρύβετε τον πιο βαθύ σας εαυτό, και αυτό δεν μπορεί ποτέ να σας κάνει ευτυχισμένους. Η αποδοχή των συναισθημάτων και των αναγκών σας, θα σας επιτρέψει να τιμήσετε και να εκφράσετε τον εαυτό σας, με έναν τρόπο που μπορεί να οδηγήσει στην αληθινή ευτυχία.


3. Να μάθετε την φωνή της συμπονετικής υπευθυνότητας, και να τη χρησιμοποιήσετε: “Είναι εντάξει, κανείς δεν είναι τέλειος”, θα μπορούσατε να πείτε σε φίλο. Και τώρα, ήρθε η ώρα να στρέψετε την συμπόνια σας προς τον εαυτό σας. Μπορείτε να μάθετε να μιλάτε στον εαυτό σας για τα λάθη του, ώστε να ωριμάσετε από αυτά, κρατώντας ταυτόχρονα στο μυαλό σας την πραγματικότητα ότι όλοι κάνουν λάθη. Αυτή είναι η φωνή της συμπονετικής υπευθυνότητας, και θα σας αφήσει ελεύθερο.


4. Το να αισθανθείτε άνετα ν’ αναγνωρίσετε και να μοιραστείτε τα συναισθήματά σας: Η εκμάθηση αυτών των δεξιοτήτων, σας δίνει έναν νέο τρόπο διαχείρισης δύσκολων συναισθημάτων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι αναγνωρίζοντας ένα συναίσθημα, αφαιρείτε αμέσως μέρος της επιρροής του επάνω σας. Σας δίνει επίσης τη δυνατότητα να σκεφτείτε αυτό το συναίσθημα, να αρχίσετε να το επεξεργάζεστε και τέλος, αν χρειαστεί, να το μοιραστείτε. Όσο καλύτερα μπορείτε να το κάνετε αυτό, τόσο πιο βαθιές και αμοιβαίες σχέσεις σας μπορούν να γίνουν.


5. Να βλέπετε τη σύγκρουση ως ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής : Οι συγκρούσεις είναι το αντίθετο της αποφυγής, διότι όταν τις αποφύγετε, μόνο καταστρέφουν, καθιστώντας τα πράγματα χειρότερα. Όταν βλέπετε τη σύγκρουση ως ευκαιρία για την επίλυση προβλημάτων, μπορείτε να ξεκινήσετε να αντιμετωπίζετε άμεσα προβλήματα όταν εμφανίζονται. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε τις σχέσεις σας ισχυρότερες, και να είστε πιο ευτυχισμένοι.


6. Ν’αφήσετε τους ανθρώπους στη ζωή σας να έρθουν πιο κοντά σας: Η έρευνα δείχνει ότι η ανθρώπινη σύνδεση είναι ένας από τους παράγοντες ζωής, που συμβάλλει περισσότερο στην ανθρώπινη ευτυχία (και ίσως και στην κορυφή). Έτσι, όσο πιο σκληρά δουλεύετε σε αυτούς τους έξι τομείς της ζωής σας, τόσο περισσότερο θα παρατηρήσετε ότι οι σχέσεις σας αντί να σας αποστραγγίζουν όπως πάντα, τώρα πραγματικά σας δίνουν ενέργεια.

Αυτά τα 6 πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα όσο νομίζετε.


Το ίσως δύσκολο συμπέρασμα από αυτά τα έξι πράγματα, οδηγεί σε αυτά τα τρία : να παίρνεις ρίσκα, να αντέχεις να είσαι αδύναμος και ευάλωτος, και να κάνεις πράγματα που αισθάνεσαι σε κάποιο επίπεδο ότι είναι λάθος. Αλλά είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε ότι έχετε περπατήσει το μονοπάτι που έχουν θέσει οι γονείς σας εδώ και χρόνια. Δεν φταίτε εσείς. Έτσι είναι απλά.

Για να κάνετε αυτές τις αλλαγές, θα χρειαστεί να κάνετε μια επιλογή ώστε να ακολουθήσετε μια νέα και διαφορετική πορεία. Ένα μονοπάτι που αισθάνεστε άγνωστο, ναι. Ευάλωτοι, ναι. Λάθος, ναι.

Αλλά είναι ένα μονοπάτι που θα θεραπεύσει τις συνέπειες της Συναισθηματικής Αμέλειας με την οποία μεγαλώσατε, και θα σας προσφέρει την αληθινή ευτυχία που πάντα αξίζατε.

πηγή : PsychCentral
Η Jonice Webb έχει διδακτορικό δίπλωμα στην κλινική ψυχολογία και είναι ο συγγραφέας των bestselling βιβλίων:Running on Empty: Overcome Your Childhood Emotional Neglect and Running On Empty No More: Transform Your Relationship. Έχει εμφανιστεί στις ειδήσεις CBS, New England Cable News και NPR σχετικά με τη παιδική συναισθηματική αμέλεια και έχει αναφερθεί ως ειδικός ψυχολόγος στο Chicago Tribune και το CNBC.
Jonice Webb
ΕΙΔΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

YOU MIGHT ALSO LIKE

RECENT POSTS

Close Menu